210 99.01.370 - 694.85.36.981 - 211.800.70.21 info@inbrokers.gr

Συχνές ερωτήσεις

Τι πρέπει να κάνω σε περίπτωση ατυχήματος

Σε περίπτωση ατυχήματος θα πρέπει:

  • Να ειδοποιήσετε τηλεφωνικά την υπηρεσία “φροντίδας ατυχήματος”
  • Να ειδοποιήσετε την αστυνομική αρχή, προκειμένου να επιληφθεί του ατυχήματος και να γίνει η καταγραφή του στο βιβλίο συμβάντων από την αρμόδια υπηρεσία της
  • Να συμπληρώσετε με τον οδηγό του άλλου εμπλεκόμενου οχήματος, τη φιλική δήλωση, η οποία θα διευκολύνει ούτως ή άλλως την εφαρμογή του φιλικού διακανονισμού εφόσον και οι δύο ασφαλιστικές εταιρείες συμμετέχουν σε αυτόν
  • Εάν δεν έχετε ή δεν καλέσατε την “φροντίδα ατυχήματος”, θα πρέπει να θυμηθείτε μέσα σε οκτώ (8) εργάσιμες ημέρες να γνωστοποιήσετε το ατύχημα στην ασφαλιστική σας εταιρία, όπως προβλέπει ο Νόμος
    Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να φροντίζετε ιδιαίτερα για την καταγραφή του αριθμού κυκλοφορίας του άλλου οχήματος που εμπλέκεται στο ατύχημα, της ασφαλιστικής εταιρίας του καθώς και των στοιχείων ταυτότητας ή άλλων χρήσιμων στοιχείων του άλλου οδηγού / ιδιοκτήτη (π.χ. ονοματεπώνυμο οδηγού/ ιδιοκτήτη, διεύθυνση, τηλέφωνα κ.λ.π.). Επίσης, τα στοιχεία τυχόν μαρτύρων που παρευρίσκονται στον τόπο του ατυχήματος.
    Εάν υπάρχει τραυματισμός, θα πρέπει οπωσδήποτε να φροντίσετε ώστε να παρασχεθεί άμεσα η αναγκαία βοήθεια.
    Να μείνετε στον τόπο του ατυχήματος μέχρι να επιληφθεί αυτού η Τροχαία.
Πως θα αποζημιωθώ από ανασφάλιστο όχημα;

Την κάλυψη ζημιών από ανασφάλιστο όχημα αναλαμβάνει το Επικουρικό Κεφάλαιο των Ασφαλιστικών Εταιρειών (τηλ. 210 33 27 400, fax 210 33 27 426-7, www.epikef.gr, e-mail: auxifund@epikef.gr).

Δυστυχώς, όμως, η διαδικασία αποζημίωσης είναι ιδιαίτερα χρονοβόρα και μπορεί να διαρκέσει έως 2 χρόνια! Για αυτό το λόγο είναι ιδιαιτέρως σημαντικό να επιλέξετε την προαιρετική κάλυψη από ανασφάλιστο όχημα που παρέχουν όλες οι ασφαλιστικές εταιρείες και έτσι να αποζημιωθείτε άμεσα από την ασφαλιστική σας.

Για να λάβετε την αποζημίωση θα πρέπει:

  • Nα είναι ενεργή η κάλυψη στο συμβόλαιό σας
  • Να καλέσετε την Τροχαία στο τόπο ατυχήματος ώστε να καταγράψει ότι το υπαίτιο όχημα είναι ανασφάλιστο και να υπογράψει ο ανασφάλιστος οδηγός ότι ευθύνεται αποκλειστικά
  • Να καλέσετε την Φροντίδα Ατυχήματος προκειμένου να καταγράψει το συμβάν, να κάνετε την αρνητική δήλωση και εάν χρειαστεί να ρυμουλκήσει το όχημά σας (το τηλέφωνο επικοινωνίας της φροντίδας ατυχήματος υπάρχει πάνω σε κάθε συμβόλαιο και παρέχει 24ωρη εξυπηρέτηση)

Τι κάνετε αν το ανασφάλιστο όχημα απομακρυνθεί πριν φτάσει η Τροχαία;
Στην περίπτωση που ο υπαίτιος οδηγός εγκαταλείψει τον τόπο του ατυχήματος, θα πρέπει άμεσα:

  • Να σημειώσετε τον αριθμό κυκλοφορίας του υπαιτίου οχήματος και αν μπορέσετε, την μάρκα, το μοντέλο και το χρώμα του
  • Να προσπαθήσετε να βρείτε μάρτυρες του συμβάντος και να τους ζητήσετε τα στοιχεία τους
  • Να καλέσετε την Φροντίδα ατυχήματος για να καταγράψει το συμβάν, να βγάλει φωτογραφίες και να ρυμουλκήσει το όχημα σε περίπτωση που χρειαστεί
  • Να καλέσετε την Τροχαία να έρθει στον τόπο του ατυχήματος για να καταγράψει το συμβάν και να υποβάλετε μήνυση για εγκατάλειψη σε βάρος του οδηγού του οχήματος (η μήνυση στοιχίζει 150€)

Εάν τελικά εντοπιστεί ο υπαίτιος οδηγός και παραδεχθεί την υπαιτιότητά του μετά την υποβολή της μήνυσης, τότε το τμήμα ζημιών της ασφαλιστικής σας κινεί τις διαδικασίες ώστε να αποζημιωθείτε κάνοντας χρήση της κάλυψης ζημιάς από ανασφάλιστο.
Σε περίπτωση που ο υπαίτιος οδηγός δεν δεχθεί την ευθύνη του, τότε θα πρέπει να συμβουλευτείτε είτε δικό σας δικηγόρο, είτε την υπηρεσία νομικής προστασίας που παρέχουν προαιρετικά οι ασφαλιστικές εταιρείες, εφόσον την έχετε επιλέξει κατά την ασφάλιση του οχήματός σας.

Να θυμάστε ότι πρέπει πάντα να καλείτε την Τροχαία για να καταγράψει το συμβάν!
Το αντίγραφο καταγραφής της Τροχαίας είναι το μόνο έγγραφο που διασφαλίζει τα συμφέροντά σας.

Τι πρέπει να κάνω σε περίπτωση κλοπής του αυτοκινήτου μου ; Πως θα αποζημιωθώ ;

Αυτό που χρειάζεται είναι να γίνουν οι κατάλληλες κινήσεις άμεσα και κυρίως να έχετε φροντίσει να λάβετε τις κατάλληλες ασφαλιστικές καλύψεις, ανάλογα με την κατάσταση του οχήματός σας, ώστε να αποζημιωθείτε! 

Όταν διαμορφώνετε το ασφαλιστήριο του αυτοκινήτου σας, συμπεριλάβετε την ασφάλιση μερικής και ολικής κλοπής. Μόνο έτσι θα καλυφθείτε στην περίπτωση που το όχημά σας κλαπεί.

 Αν πέσετε θύμα κλοπής: 

  • Kινηθείτε άμεσα καθώς οι πρώτες ώρες είναι οι πιο σημαντικές για την ανεύρεση του οχήματός σας
  • Κάνετε μήνυση κατά αγνώστου στην πλησιέστερη αστυνομική αρχή και δηλώστε την κλοπή προκειμένου να ξεκινήσουν οι έρευνες. Θα δοθεί σήμα στα περιπολικά της περιοχής για να εντοπίσουν το κλεμμένο όχημα και όσο πιο κοντά βρίσκεται, τόσο καλύτερα.
  • Ενημερώστε τον ασφαλιστικό σας σύμβουλο ή απευθείας την ασφαλιστική σας εταιρία.

Εάν έχετε ασφαλιστεί για ολική κλοπή και το αυτοκίνητο σας δε βρεθεί μέσα στους επόμενους 3 μήνες από την ημερομηνία κλοπής του, η ασφαλιστική σας εταιρία υποχρεούται να σας αποζημιώσει. 

Εάν το αυτοκίνητο σας βρεθεί μέσα στο παραπάνω χρονικό διάστημα, και έχετε ασφαλιστεί για μερική κλοπή, τότε θα αποζημιωθείτε για τυχόν υλικές ζημιές που θα έχουν προκληθεί. 

Για την αποζημίωση σε περίπτωση Ολικής Κλοπής χρειάζεστε: 

  • Φωτοτυπία της τελευταίας φορολογικής δήλωσης του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου
  • Αντίγραφο Συμβάντων της αρμόδιας Αστυνομικής Αρχής μη ανεύρεσης μετά την πάροδο 3 μηνών από την ημερομηνία κλοπής
  • Άρση παρακράτησης κυριότητας (εάν υπάρχει)
  • Ειδικό συμβολαιογραφικό πληρεξούσιο
  • Αντίγραφο της Άδειας Κυκλοφορίας (εάν υπάρχει)
  • Παράδοση στην Ασφαλιστική εταιρία των κλειδιών και του control συναγερμού του αυτοκινήτου

Προσοχή!
Σε περίπτωση που εκκρεμεί δάνειο, η πληρωμή των δόσεων θα πρέπει να γίνεται κανονικά μέχρι την ημερομηνία αποζημίωσης.

Σε περίπτωση Μερικής Κλοπής του αυτοκινήτου: 

  • Σχετική δήλωση στην αρμόδια Αστυνομική Αρχή
  • Αποστολή Αντιγράφου της άδειας κυκλοφορίας στην Ασφαλιστική εταιρία
  • Εντολή του Ασφαλιζόμενου στην Ασφαλιστική εταιρία για αποστολή πραγματογνώμονα, προκειμένου να εκτιμηθεί το ύψος της ζημιάς
Πως ορίζεται η “κάλυψη από φυσικά φαινόμενα” και τι ακριβώς καλύπτει;

Ως ασφάλιση φυσικών φαινομένων ορίζονται οι ζημιές που προκαλούνται στο ασφαλισμένο όχημα από:

  • πλημμύρα, καταιγίδα
  • χιόνι ή χαλάζι
  • ανεμοθύελλα
  • σεισμό
  • κατολίσθηση
  • έκρηξη ηφαιστείου
  • λαίλαπα
  • παλιρροιακό κύμα (τσουνάμι)
  • καθίζηση

Τί πρέπει να γνωρίζετε όταν έχετε ή θέλετε να προσθέσετε κάλυψη από φυσικά φαινόμενα:

1. Εξαιρέσεις που ενδέχεται να υπάρχουν όπως:

  • Βλάβες που προξενήθηκαν στα ηλεκτρικά ή ηλεκτρονικά συστήματα του οχήματος από παγετό
  • Ζημιές που προκλήθηκαν στο όχημα ενώ βρισκόταν σε υπόγειο parking
  • Θραύση κρυστάλλων εκτός εάν ρητά περιλαμβάνεται στη κάλυψη
  • Σε κάποιες ασφαλιστικές εταιρείες οι ζημιές από χαλάζι δεν περιλαμβάνονται στην κάλυψη των φυσικών φαινομένων

Σε περίπτωση που επιθυμείτε τις παραπάνω καλύψεις, θα πρέπει να τις ζητήσετε. 

2. Να λάβετε αναλυτική ενημέρωση από τον ασφαλιστικό σας σύμβουλο για τις πιθανές εξαιρέσεις που ισχύουν και για το ύψος της απαλλαγής της συγκεκριμένης κάλυψης καθώς διαφέρουν από ασφαλιστική σε ασφαλιστική.
(Οι εξαιρέσεις αναγράφονται ρητά στους όρους των ασφαλιστηρίων συμβολαίων)

3. Σε περίπτωση που το όχημά σας υποστεί ζημιές από καιρικά φαινόμενα, για να διεκδικήσετε αποζημίωση από την ασφαλιστική σας εταιρία θα πρέπει:

  • Nα καλέσετε την φροντίδα ατυχήματος για την καταγραφή του περιστατικού
  • Nα παραλάβετε από την Ε.Μ.Υ. το δελτίο καιρικών φαινομένων το οποίο θα αφορά τη περιοχή και την ώρα που έλαβαν χώρα τα εν λόγω φαινόμενα, το οποίο θα προσκομίσετε στην ασφαλιστική σας εταιρία
Τι σημαίνει μικτή ασφάλιση αυτοκινήτου και ποιες οι προϋποθέσεις της ;

Με τη μικτή ασφάλιση (ή ασφάλιση ιδίων ζημιών), η ασφαλιστική σας εταιρία αναλαμβάνει την υποχρέωση να αποκαταστήσει τις υλικές ζημίες του δικού σας οχήματος από σύγκρουση, πρόσκρουση, εκτροπή, ανατροπή ή κατακρήμνιση ακόμα και στην περίπτωση που είστε υπεύθυνος για το τροχαίο ατύχημα.

Η μικτή ασφάλεια είναι η πληρέστερη κάλυψη που μπορείτε να έχετε. 

Διαδικασία ασφάλισης 

Η κάλυψη της μεικτής δίδεται κατόπιν προασφαλιστικού ελέγχου από πραγματογνώμονα της ασφαλιστικής. 

Είναι βασικό να έχετε υπ‘όψιν ότι το αυτοκίνητό σας θα πρέπει να είναι σε πολύ καλή κατάσταση για να ασφαλιστεί, διαφορετικά, η ασφαλιστική εταιρία μπορεί να ορίσει μεγαλύτερη απαλλαγή από αυτή που έχετε επιλέξει ή να αρνηθεί να αναλάβει την κάλυψη. Αυτό μπορεί να συμβεί αν υπάρχουν στο αυτοκίνητο, χτυπήματα, εκδορές ή βαθουλώματα από παλαιότερα ατυχήματα. 

Επιπλέον προϋποθέσεις για να δοθεί η κάλυψη, είναι: 

  • H αξία του αυτοκινήτου να είναι ίση ή μεγαλύτερη από ένα minimum ποσό που ορίζει η εκάστοτε ασφαλιστική (3.000€ – 5.000€ αναλόγως την εταιρία)
  • Το έτος κατασκευής του οχήματος να μην ξεπερνά την 10ετία

Εξαιρέσεις 

Δεν καλύπτονται οι ζημίες που θα προκληθούν στο όχημα από: 

  • Πρόθεση του ασφαλισμένου
  • Τρομοκρατικές ενέργειες
  • Μεταφερόμενο φορτίο (σε περίπτωση που δεν προβλέπεται από την άδεια κυκλοφορίας)
  • Κίνηση χωρίς οδηγό
  • Οδηγό νέο σε ηλικία (συνήθως 21-24 ετών) που δεν έχει δηλωθεί στην ασφαλιστική
  • Οδηγό που οδηγεί υπό την επήρεια μέθης

Σημαντικά σημεία  

  • Καλό είναι να ελέγχετε την τρέχουσα εμπορική αξία του οχήματός σας τουλάχιστον 1-2 φορές τον χρόνο, ανατρέχοντας στις σχετικές ιστοσελίδες
  • Στα οχήματα τύπου cabrio και ανάλογα με τον τύπο της κουκούλας (hard-top, soft-top), χρειάζεται ειδική συμφωνία για την κάλυψή τους
  • Δεν καλύπτονται ζημιές σε μη συνήθη εξαρτήματα και πρόσθετο εξοπλισμό (extras) π.χ. αεροτομές, σπόιλερ, αυτοκόλλητα

Προσοχή!
Δεν υπάρχει κανένας λόγος να ασφαλιστεί ένα όχημα για αξία μεγαλύτερη της τρέχουσας / πραγματικής του. Ακόμα και αν εγκριθεί η κάλυψη, σε περίπτωση επέλευσης κινδύνου ο κάτοχος θα αποζημιωθεί σύμφωνα με την τρέχουσα εμπορική αξία του αυτοκινήτου και όχι με αυτή που αναγράφεται στο συμβόλαιο.

 

Μπορώ να ταξιδέψω με το όχημα μου στο εξωτερικό; Σε περίπτωση ατυχήματος, πως καλύπτομαι ;

Φυσικά και μπορείτε να ταξιδέψετε! 

Αναλυτικά: 

Λίγες ημέρες πριν από το ταξίδι σας στο εξωτερικό, θα πρέπει να εφοδιαστείτε με την Πράσινη Κάρτα από την ασφαλιστική σας εταιρία στην Ελλάδα. Η Πράσινη Κάρτα είναι ουσιαστικά το ασφαλιστήριό σας εκτός Ελλάδος.

Η Πράσινη Κάρτακαλύπτει την αστική σας ευθύνη έναντι τρίτων σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος και όχι την ασφάλιση προαιρετικών κινδύνων (ασφάλιση πυρός, κλοπής, μικτή ασφάλιση κ.λπ.) που τυχόν διαθέτετε στην Ελλάδα. 

Εάν επιθυμείτε να έχετε κάλυψη προαιρετικών κινδύνων και στο Εξωτερικό, θα πρέπει να το ζητήσετε και να το συμφωνήσετε ρητά, πριν από την αναχώρησή σας, με την ασφαλιστική σας εταιρία, πιθανότατα με κάποιο επασφάλιστρο. 

Σε περίπτωση που προκαλέσετε ατύχημα, η δήλωση ατυχήματος πρέπει να υποβάλλεται στο αλλοδαπό Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης του τόπου του ατυχήματος αλλά και στην ασφαλιστική σας εταιρία κατά την επιστροφή σας στην Ελλάδα. 

Σε περίπτωση εμπλοκής στο εξωτερικό σε τροχαίο ατύχημα με υπαίτιο όχημα προερχόμενο από άλλη χώρα της Ε.Ε, έχετε τη δυνατότητα να προβείτε κατά την επιστροφή σας στη χώρα μας σε εξώδικο διακανονισμό της διαφοράς μέσω του Αντιπροσώπου Ζημιών της αλλοδαπής εταιρίας στην Ελλάδα καθώς και του Οργανισμού Αποζημίωσης, το ρόλο του οποίου στην Ελλάδα επιτελεί το Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης. 

Το ελληνικό Κέντρο Πληροφοριών, το οποίο αποτελεί υπηρεσία της Επιτροπής Εποπτείας ιδιωτικής Ασφάλισης, (τηλ. 210-3272.629) παρέχει πληροφορίες σχετικά με τους Αντιπροσώπους Ζημιών στην Ελλάδα των ασφαλιστικών εταιριών που εδρεύουν στις χώρες της Ε.Ε. 

Tέλος, είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι πολλές ασφαλιστικές εταιρείες παρέχουν στους ασφαλισμένους τους την υπηρεσία «φροντίδας ατυχήματος» και στο εξωτερικό. 

Επομένως, σε περίπτωση εμπλοκή σας σε ατύχημα στο εξωτερικό ειδοποιήστε άμεσα την υπηρεσία «φροντίδας ατυχήματος» της ασφαλιστικής σας εταιρίας εφόσον αυτή σας παρέχεται στις χώρες που ταξιδεύετε, προκειμένου να σας βοηθήσουν και να σας διευκολύνουν στις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσετε. 

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνείτε με το Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης (Γ.Δ.Α.) (Ξενοφώντος 9, 105 57 Αθήνα, τηλ. 210 32 23 324, 210 32 36 562, fax: 210 32 38 370, www.mib-hellas.gr, e-mail: claims@mib-hellas.gr ).

Τι δικαιολογητικά θα πρέπει να έχω για να αποζημιωθώ από την ασφαλιστική εταιρία ;

Η καταβολή αποζημίωσης για κάθε είδους ζημία, προϋποθέτει υποβολή αίτησης αποζημίωσης συνοδευόμενη από τη συγκέντρωση συγκεκριμένων δικαιολογητικών. Γενικά, είναι σκόπιμο να επικοινωνείτε με την εταιρία που θα σας αποζημιώσει προκειμένου να ενημερωθείτε για τα δικαιολογητικά που απαιτούνται σε κάθε περίπτωση (π.χ. σε περίπτωση υλικών ζημιών ή σωματικών βλαβών). 

Ενδεικτικά, σε περίπτωση υλικών ζημιών, απαιτούνται συνήθως τα ακόλουθα: 

  • Aντίγραφο του Δελτίου Συμβάντων, αν έχει επιληφθεί αστυνομική αρχή, δήλωση ατυχήματος ή έντυπο φιλικής δήλωσης
  • Πραγματογνωμοσύνη, η οποία συνήθως διενεργείται από πραγματογνώμονα που ορίζει η ίδια η εταιρία (για το λόγο αυτό είναι απαραίτητο να δηλώνετε έγκαιρα τόσο στην εταιρία σας όσο και στην εταιρία του υπαίτιου οδηγού, την επέλευση του ατυχήματος και να αναμένετε τη διενέργεια της πραγματογνωμοσύνης πριν προχωρήσετε στην επιδιόρθωση της ζημίας)
  • Εξουσιοδοτήσεις / Νομιμοποιήσεις, όπου είναι απαραίτητες (εφόσον δεν εισπράττετε οι ίδιοι την αποζημίωση)
  • Τιμολόγια επισκευής και άλλου είδους δικαιολογητικά

Προσοχή! 

Δε θα πρέπει να προχωράτε σε επιδιόρθωση οποιασδήποτε ζημίας, πριν τη διενέργεια πραγματογνωμοσύνης από τον ασφαλιστή σας ή χωρίς τη συγκατάθεσή του. 

Η καταβολή αποζημίωσης από αστική ευθύνη στον ασφαλισμένο ή τον ζημιωθέντα τρίτο ή η επιστροφή σε αυτούς οφειλόμενου ποσού που υπερβαίνει τα εκατό (100) ευρώ, γίνεται με την έκδοση δίγραμμης επιταγής σε διαταγή του ή με την κατάθεση σε τηρούμενο από αυτόν, τραπεζικό λογαριασμό. Σε περίπτωση που η αποζημίωση θα καταβληθεί από την ασφαλιστική εταιρία του τρίτου οδηγού, είναι σκόπιμο να ειδοποιήσετε εγκαίρως και την ασφαλιστική εταιρία αυτού, προκειμένου να επιθεωρήσει τη ζημία και να μην αντιμετωπίσετε προβλήματα κατά την άσκηση των δικαιωμάτων σας.

Έχω ομαδικό πρόγραμμα Υγείας από την εργασία μου, γιατί να αγοράσω και ατομικό ;

Τα περισσότερα ομαδικά δεν είναι ισόβια, έχουν μικρές νοσοκομειακές καλύψεις και ισχύουν για όσο διάστημα ο εργαζόμενος απασχολείται στην εταιρία που του το παρέχει.